خواستگاری
مشاوره تحصیلی و سازشی
هدایت و راهنمایی کاربران عزیز در زمینه مسایل و مشکلات تحصیلی/خانوادگی /تربیتی و...
پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:, :: 11:58 ::  نويسنده : روح الله صفدری
  • آیا درست است بعضی از آقایان در محیط  کار یا در دانشگاه خواستگاری میکنند؟
  •  
  • خیر . هر کاری آدابی دارد چطور مسجد میروید ، آدابش را رعایت میکنید . میهمانی میرویید آدابش را رعایت میکنید . همین دانشجو آیا با زیر شلواری سرکلاس میرود ؟ قطعا نمیرود . زیرا خلاف عرف است و میگویند کلاس درس است قشنگ نیست و کار خوبی نیست . نکته اش هم اینجاست که خلاف شأن خانم  است . واقعا خانم در اسلام شأن بسیار بالا دارد . برخلاف مکاتب دیگر و بارها میگوییم دختر جواهر است طلا و گوهر است . یک دختر کلوخ و سنگ نیست که هرکس می آید یک پا به آن بزند . ما مورد داشتیم ، آقا قصد سوئی نداشته ، به خواستگاری رفته و این قضیه لو رفته ، خیلی هم لو رفتنش چیز عجیبی نیست و ما مورد داشتیم که هیچ رابطه قبلی نبوده و بنده خدا دورا دور میدیده و هیچ رابطه ناشایستی نبوده و رفته خواستگاری کرده و دیگران گمان کردند که رابطه قبلی بوده و هر دو ضربه میخورند و خانم بیشتر .
  • محیط کار و دانشگاه غلط است . بدتر در اتوبوس و خیابانها است . فاجعه است . ما بخیل نیستیم هر کاری آدابی دارد ، الان شما یک نفر را پسندیده اید ، دورادور خانم را پسندیده اید ، قبل از طرح خواستگاری  تحقیق کنید . ببینید از نظر خانوادگی بهم میخورید یا نه . ما الان چقدر مشکل داریم توی همین قضیه ،  آقا دل به خانمی می بندد و خانم هم همینطور ، این دو به هم دل بسته میشوند بعداً میفهمند خانواده های آنها در دو دنیای هستند ، دو قطب متضاد هستند و بعد برای اینها خیلی مشکلات ایجاد میشود . شما از خانواده طرف و از نظر اعتقادی و فرهنگی و طبقاتی تحقیق کنید و اگر زمینه است ، همتایی خانواده است و خانم را هم از نظر زیبایی دیده اید و ظاهر را پسندیده اید بعداً از طرف خانواده تان خواستگاری رسمی کنید و خواستگاری که شروع شد ، چون شاید خیلی ها بگویند من فعلا میخواهم از این خانم خواستگاری کنم و بگویم آمادگی داری با من ازدواج کنی ؟ بعد از شش ماه ، یکسال رابطه داشته باشیم و همدیگر را بشناسیم . خوب من برای این کلی اشکال گفتم . این واقعا چقدر پیام مفسده دارد . گذشته از این ، دراین جور رابطه ها ف شناخت وجود ندارد و ما شناخت پیدا نمیکنیم . فرایند خواشتگاری شروع میشود بعد شما همدیگر را محک بزنید گفتگو کنید .  تحقیق جدی کنید . تبادل فکر با خانواده تان  کنید ، مشاوره کنید ،اگر نیاز شد حتی بعد از فرایند خواستگاری تماس های تلفنی اشکالی ندارد . حالا شما نامزد شده اید ،  خانواده ها نظارت دارند ، این دیگر رابطه پنهانی غلطی نیست . خانواده میداند شما رابطه تلفنی دارید ، رابطه پیامکی دارید ، اگر ضوابط شرع را رعایت کنید مراجع تقلید میگویند اشکال ندارد و حتی میتوانید بیرون بروید . البته من توصیه ام این است احتیاطاً یکی از اعضای دختر خانم همراهتان باشد . اگر دیگران دیدند ، علم غیب ندارند که شما نامزد هستید و خواستگار این خانم هستید . ممکن است به جایی نرسد آنگاه  پرونده  خانم خراب میشود.  به نظر من این وظیفه آقایان است .
  • شما خانم محترم ، با متانت ، با وقار ، با آرامش نه به رفتار غیر عادی ، بگویید آقای محترم هر کاری آدابی دارد . خانم ها ، وقتی از آنها خواستگاری میشو د چند گروه  هستند : بعضی ها ذوق میکنند و جواب مثبت میدهند . مخصوصا اگر آقا شرایط خوبی هم داشته باشد و خانم از قبل دلبستگی داشته ، جواب مثبت میدهد . غلط است . یک گروه دیگر از خانمها قشقرق راه می اندازند که مگر خوتان خواهر و مادر ندارید و برخوردهای خیلی عجیب و غریب میکنند .  من میگویم هر دو برخورد اشتباه است . بهترین برخورد این است که به  آقا بگوییم هر کاری آدابی دارد .  جواب مثبت خانم اشتباه است ، اول ذوق زده میشود و در شأن شما نیست و این بعداً برای شما مشکل ایجاد میشود . کافی است به شما بگویند یادت هست از تو خواستگاری کردم هول شدی ؟ خوب برای شما خیلی گران تمام میشود . اصلا هول هم نشویید و آره هم نگویید . من میگویم دختر عزیزم ، شما روی چه حسابی آره  گفتید . روی ظاهر و همینکه شما در دانشگاه شش ماه ظاهرش را دیدید . امکان ندارد . بگویی بله ، باید فرایند خواستگاری انجام شود ، شکل بگیرد و همه مراحلی که عرض کردیم و در پایان بگویید بله .
  •  و اما آن خانمی که خیر میگوید،  شاید مورد خوبی باشد . جوان سالم و خوب است و میتواند شریک خوبی برای زندگی شما باشد چرا خودتان را محروم میکنید ؟ بله . در یک جا به خانمها توصیه میکنم بایستند ، در این جور موقعیتها با یک جور پرخاشگری و تندی ، که طرف را میشناسید . شخص خوش سابقه ای نیست و تابلو است که این راه می افتد و شما اولی نفری نیستید و قصد سوء استفاده دارد و گرنه این جور برخوردها بنظر من برخورد خوبی نیست .
  • اگر آقا گفتند هر کاری آدابی دارد یعنی چه ؟ پیام دختر خانم را نگرفت چی ؟
  • واله من فکر نمیکنم که ایشان آمادگی ازدواج را داشته باشند ،  اگر پیام را دریافت نکنند ، هنوز به آن رشد عقلانی نرسیده اند . در شرایط رشد شخصیتی ،عاطفی، عقلانی و اجتماعی مهم است و عقل درستی ندارد.
  • حالا اگر یک جوان کم تجربه ای هست میگوید خانم نظرتان چیست ؟ یعنی آقای محترم باید از طریق خانواده تان اقدام کنید . گفتن این هم اشکالی ندارد ولی اینکه بیایید شماره تلفن خانه تان را بدهید هم جالب نیست . من میگویم اگر آقا خواهان باشد از زیر سنگ هم شده شماره شما را پیدا میکند .
  •   وقتی آقایی بدون آداب خواستگاری ، در دانشگاه یا خیابان  خواستگاری می کند  باید چه برخوردی بکنیم ؟
    ما به آقایان می گوییم این کار را نکنید زیرا هر کاری آدابی دارد . شما مسجد می رویید یک آدابی دار د و زیارتگاه می روید یک آداب دارد . ازدو.اج هم آدابی دارد و نباید در کوچه و خیابان و دانشگاه خواستگاری کنید . شان دختر خیلی بالا است . حیف دختر است . اصلا خلاف شان دختر است و ممکن است به شما جواب منفی بدهد و ناراحت شوید . بعضی خانم ها برخورد بدی می کنند و قشقرق راه می اندازند . این چیزها معمولا موضع تهمت است و لو می رود و دیگران برداشت بدی می کنند . ممکن است برداشت کنند که شما سالها با هم رفیق بودید . و آبروریزی میشود . شما که از خانم خواستگار یمی کنید چه جوابی میخواهید . چه جواب بله ، چه جواب نه ، این جواب بهایی ندارد . چه ارزشی دارد . چون این جواب بر اساس ظاهر شما و سطحی است . باید فرایند خواستگاری طی شود تا جواب ارزش پیدا کند . پس آقایان این کار را نکنند .
    بهترین کار برای خانم ها این است که خیلی مودبانه و قاطع و بدون قشقرق و سرو صدا بگویند : آقای محترم هر کاری آدابی دارد و بریا این کار دیگر سراغ من نیایید . اگر طرف عاقل باشد ، منظور را می فهمد . در جایی که می بینند که طرف منظورش غیر از خواستگاری و فردی شناخته شده است و در پی منظور دیگری است ، باید محکم تر برخورد کنند و طرف را ناامید کنند . در اینجا محکم بایستید . و گرنه برای شما دردسر ایجاد میشود

نظرات شما عزیزان:

کسب درآمد اینترنتی
ساعت1:50---2 شهريور 1392
سلام دوست عزیز آیا به دنبال کسب درآمد خوب از اینترنت هستی؟
آیا از بیکار بودن تو اینترنت خسته شدی؟
با این سایت میتونی اگه بخوای به درآمد ماهی 600 هزار تومان برسی و کار شما خیلی راحته.
با عضویت در این سایت از همین حالا شروع کنید من الآن دو ساله تو این کارم از من که چیزی کم نمیشه میخوام شما رو هم راهنمای کنم تا از اینترنت پول در بیارین.
برای عضویت لینک زیر را به صورت کامل کپی کرده و در سایت قرار دهید:
http://www.melibux.ir/?r=210038787
برای مطمئن شدن به پرداخت های سایت و انجمنش سر بزنید با تشکر.

اینم سایتی برای آشنایی با روش های مطمئن کسب درآمد
http://daramadzayi2.rzb.ir/


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





    درباره وبلاگ

به وبلاگ خوش آمدید.من باسابقه بالا در امر راهنمایی و مشاوره خوشحال می گردم بتوانم قدم مثبتی را برای هم وطنان عزیزم در هر گوشه ی جهان که هستند بردارم.
خدا
خلاصه ای از کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین عرض ادب شروع جدید مشاوره قبل از ازدواج تبریک عید قربان قراموشی ترس کودکان تبریک شادی در زندگی نحوه زندگی دوستی گرایش دختران به..... اوقات فراغت ازدواج و سن آن اولیا و فرزندان آرامش حضرت موسی ع
    پيوندها
خرید هاست لینوکس">تبادل لینک
هاست لینوکس cpanel">تبادل لینک
خرید مونوپاد">تبادل لینک
خرید ساعت دیواری">تبادل لینک
خرید فانی بافت">تبادل لینک
نینجا والت">تبادل لینک
پتوی اسناگی">تبادل لینک
ساعت مچی">تبادل لینک
گن لاغری مردانه">تبادل لینک
پاور بانک">تبادل لینک
پاور بانک">تبادل لینک
ساعت مچی">تبادل لینک
فروشگاه چای لاغری تیما">فرئشگاه جای لاغری تیما
آموزش خیاطی - آموزش خیاطی">آموزش خیاطی
وب سایت تفریحی صددروازه - طنز-خبر-سرگرمی">تبادل لینک
فروشگاه خرید ساعت - فروشگاه خرید ساعت">تبادل لینک
خرید ساعت مچی">تبادل لينك
ساعت مچی">تبادل لینک18
جا موبایلی ماشینhttp://">تبادل لینک 15
فروشگاه ساز">تبادل لینک
رخت آویز جادویی">تبادل لینک
طراحی ناخن - طراحی ناخن">تبادل لینک
عینک آفتابی اصلhttp://">تبادل لینک
عینک ریبن">تبادل لینک
خرید ساعت">تبادل لینک
تبادل لینک">تبادل لینک
سفارش ساعت دیواری">پیوند وبلاگ
خرید ساعت کاسیوhttp://">تبادل لینک
خرید تی شرت محرم">تبادل لینک
خرید تی شرت محرم">خرید تیشرت محرم
تی شرت ماه محرم">ماه محرم
خرید عینک آفتابی زنانه - خرید عینک آفتابی زنانه">تبادل لینک خرید عینک آفتابی زنانه
عکس عاشقانه جدید">تبادل لینک عاشقانه
فروشگاه ساعت دیواری">تبادل لینک 33
خرید عینک آفتابی">تبادل لینک 32
خرید ساعت">تبادل لینک 31
فروشگاه عینک آفتابی">تبادل لینک 29
عینک آفتابی - عینک آفتابی">تبادل لینک مینو
فروشگاه عینکhttp://">لینک26
گن لاغری مردانه">تبادل لینک 25
فروشگاه عینک آفتابی">تبادل لینک 21
عینک آفتابی">تبادل لینک 20
خرید عینک آفتابی">تبادل لینک 19
ساعت مچی http://">تبادل لینک16
ساعت مچی http://">تبادل لینک15
تبادل لینک">تبادل لینک14
عینک آفتابی مردانه - عینک آفتابی مردانه">لینک 13
عینک آفتابی مردانه - عینک آفتابی مردانهhttp://">لينك 12
ساعت مچی ">تبادل لینک 10
خرید ساعت مچی - خرید ساعت مچی">لینک 8
خرید عینک آفتابی - خرید عینک آفتابی">تبادل لینک 3
فروشگاه ساعت دیواری">ساعت دیواری
خرید عینک آفتابی">عینک آفتابی
خرید ساعت مچی">خرید ساعت

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مشاوره تحصیلی و سازشی و آدرس momtazmoshaver.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان